Käytetyt kontit

Kaikki käytetyt konttimme tulevat liikennekäytöstä ja valtaosa meriliikenteestä. Varastokontti ja merikontti ovat täysin samoja tuotteita mutta vain merikontti on katsastettu meriliikenteeseen.

14 tulosta

Lisätietoa konteista

Yleensä käytetty varastokontti on siis ehjä mutta katsastamaton kontti. Varastoillemme tulee säännöllisesti myös vioittuneita kontteja jotka myydään kuntotason mukaan alennushinnoin.

Käytetty kontti tarkastetaan joko meidän tai alihankkijamme toimesta niiden saapuessa sisämaan varastoille. Tällöin kontit myös kuvataan.

Löydät konttien mittataulukon osiosta käytetty merikontti.

Usein kysytyt kysymykset

Onko merikontissa ja varastokontissa jotain eroa?

Varastokontti tarkoittaa merikonttia jota ei ole katsastettu merirahtikäyttöön.

 

Onko katsastamaton käytetty kontti ehjä?

Pääsääntöisesti kyllä ja vioittuneet kontit myydään erikseen alennetuin hinnoin.

 

Millaisia vikoja käytetyssä varastokontissa voi olla?

Yleisin vika on vuotava katto tai vääntyneet pohjapalkit. Pohjasta viallinen käytetty kontti voi toimia edelleen mainiosti varastokonttina mutta raskaaseen merirahtiin se ei enää sovellu.

Tavallista on myös isot lommot seinissä tai pehmenneet lattialaudat.

 

Onko konteissa teräslattia?

Tavallisissa konteissa lattian alla on teräksiset poikkipalkit. Palkkien päällä on puinen lattialevy. BULK-konteissa lattialevy on yleensä terästä.

 

Kuinka vanha on käytetty varastokontti?

Käytetyn kontin ikä voi vaihdella paljonkin. Yleensä varustamot pitävät kontin merikäytössä ainakin 10 vuoden ajan jonka jälkeen niitä aletaan vaihtamaan uusiin. Tässä vaiheessa käytetyt kontit vapautetaan jälleenmyyntiin joko katsastettuina merikontteina tai katsastamattomina varastokontteina.

Tavallinen ikä käytetylle kontille on noin 12–17 vuotta.

 

Pääsenkö katsomaan konttia itse?

Sisämaan varastoilla käytettyjä kontteja pääsee aina katsomaan henkilökohtaisesti. Satamavarastoissa tämä onnistuu harvoin. Satamien konttivarastot sijaitsevat valtavilla konttivarikoilla joissa kontit ovat kymmenien tai jopa satojen konttien nipuissa.

Yksittäisen käytetyn kontin erottaminen nipun keskeltä ennen kuljetusta on usein mahdotonta.

 

Miksi kontti on kalliimpi sisämaassa?

Sisämaan varastolle tuodun kontin hinnassa on jo mukana meidän kuljetus- ja varastointikulumme sekä mahdollisesti tarkastus- ja kuvauskulut.

Satamasta ostettu kontti on aina edullisin mutta monesti näistä ei saa kuvia eikä kontteja pääse näkemään. Monesti sataman kontit ostetaan ja myydäänkin pelkästään kuntoluokan perusteella. Käytetyn kontin kuntoluokkia on esim. rahtikuntoinen, varastokuntoinen, viallinen.

Meidät saa aina kiinni,
mistä tahansa kanavasta!

Katso yhteystietomme ja kokeile

Copyright © 2020 Haler-Palvelut Oy