Kaikki käytetyt konttimme tulevat liikennekäytöstä ja valtaosa meriliikenteestä. Varastokontti ja merikontti ovat täysin samoja tuotteita mutta vain merikontti on katsastettu meriliikenteeseen.
Näytetään 1–16 yhteensä 23 tuloksesta
Yleensä käytetty varastokontti on siis ehjä mutta katsastamaton kontti. Varastoillemme tulee säännöllisesti myös vioittuneita kontteja jotka myydään kuntotason mukaan alennushinnoin.
Käytetty kontti tarkastetaan joko meidän tai alihankkijamme toimesta niiden saapuessa sisämaan varastoille. Tällöin kontit myös kuvataan.
Löydät konttien mittataulukon artikkelistamme merikonttien mitat.
Lisätietoja merikontteihin liittyen löydät mm seuraavista artikkeleista:
Onko merikontissa ja varastokontissa jotain eroa?
Varastokontti tarkoittaa merikonttia jota ei ole katsastettu merirahtikäyttöön.
Onko katsastamaton käytetty kontti ehjä?
Pääsääntöisesti kyllä ja vioittuneet kontit myydään erikseen alennetuin hinnoin.
Millaisia vikoja käytetyssä varastokontissa voi olla?
Yleisin vika on vuotava katto tai vääntyneet pohjapalkit. Pohjasta viallinen käytetty kontti voi toimia edelleen mainiosti varastokonttina mutta raskaaseen merirahtiin se ei enää sovellu.
Tavallista on myös isot lommot seinissä tai pehmenneet lattialaudat.
Onko konteissa teräslattia?
Tavallisissa konteissa lattian alla on teräksiset poikkipalkit. Palkkien päällä on puinen lattialevy. BULK-konteissa lattialevy on yleensä terästä.
Kuinka vanha on käytetty varastokontti?
Käytetyn kontin ikä voi vaihdella paljonkin. Yleensä varustamot pitävät kontin merikäytössä ainakin 10 vuoden ajan jonka jälkeen niitä aletaan vaihtamaan uusiin. Tässä vaiheessa käytetyt kontit vapautetaan jälleenmyyntiin joko katsastettuina merikontteina tai katsastamattomina varastokontteina.
Tavallinen ikä käytetylle kontille on noin 12–17 vuotta.
Pääsenkö katsomaan konttia itse?
Sisämaan varastoilla käytettyjä kontteja pääsee aina katsomaan henkilökohtaisesti. Satamavarastoissa tämä onnistuu harvoin. Satamien konttivarastot sijaitsevat valtavilla konttivarikoilla joissa kontit ovat kymmenien tai jopa satojen konttien nipuissa.
Yksittäisen käytetyn kontin erottaminen nipun keskeltä ennen kuljetusta on usein mahdotonta.
Miksi kontti on kalliimpi sisämaassa?
Sisämaan varastolle tuodun kontin hinnassa on jo mukana meidän kuljetus- ja varastointikulumme sekä mahdollisesti tarkastus- ja kuvauskulut.
Satamasta ostettu kontti on aina edullisin mutta monesti näistä ei saa kuvia eikä kontteja pääse näkemään. Monesti sataman kontit ostetaan ja myydäänkin pelkästään kuntoluokan perusteella. Käytetyn kontin kuntoluokkia on esim. rahtikuntoinen, varastokuntoinen, viallinen.
Tarvitseeko merikontti rakennusluvan?
Vuonna 2025 voimaan tuleva laki mahdollistaa rakennusten kuten varastojen rakentamisen ilman rakennuslupaa. Lisätietoja artikkelistamme konttien rakennuslupa.
Miten konttien kuljetus onnistuu?
Voimme joko hoitaa kuljetuksen tai voit järjestää tämän myös täysin tai osittain itse. Lue lisätietoja kuljetuksesta kontin kuljettaminen nosturiautolla artikkelistamme.
Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi tai kaipaatko apua esimerkiksi kontin ostamisessa? Ota yhteyttä meihin!
Meidät saa parhaiten kiinni arkisin 08-18 mutta ota yhteyttä milloin vaan!
HALER-PALVELUT
Puh: 010 5831880
myynti@halerpalvelut.fi
HEIKKI HAVILA
Puh: 050 5053 523
heikki.havila@halerpalvelut.fi
HANNU HAVILA
Puh: 044 5111984
hannu.havila@halerpalvelut.fi
Suosittuja artikkeleita